Back to home page

Padd Solutions

Converted by Falcon Hive

Skodeng

10:32 AM 26 contengan

Aku: Tak ada niat nak skodeng kalian. Betul!. Memang aku tak ada niat, tapi kalian menarik perhatianku

Mereka: nyeett nyoott nyoot nyyeett . Translation: Kami tahu kami comel


++++++++++

Faiz: Kenapa beli DSLR?

Aku: Nak tangkap gambar

Faiz: P & S pun boleh guna untuk tangkap gambar

Aku: Effect berbeza

Faiz: 350D kaw tu?

Aku: Errr (huuuuu)

Faiz: Ke untuk menunjuk2? 'Pakai camera besar, bila on stage, orang bagi lalu?' Macam tu? Soalan basic! Ini lah dia, budak2 zaman sekarang. Buat research before class. (!)

Nota Kaki:

Walk Hard. HaaaarRddd~

Even if you've been told time and time again
That you're always gonna lose and you're never gonna win
Gotta keep that vision in your mind's eye
When you're standing on top of a mountain high


"Cuba cari di mana saya?"- Cik Ketam






Yang lain, esok sahaja...

(26) Comments

  1. aw3rz On April 30, 2009 at 3:38 PM

    Tak dinafikan ada yang beli DLSR untuk capub. Tapi bukankah tu boleh jadi satu titik tolak untuk die explore the vast probability DSLR tu (yang paling bes pasal DSLR adalah die respon sangat-sangat laju banding P&S).

    Memang menyampah tengok budak-budak setakat dok gantung DSLR kat tengkuk je. Apa nak buat. Itu trend. Besides, DLSR sangat affordable. Dari beli Canon Ixus yang harga RM1600 baik beli D40 RM1500 kan. (Ada yang dapat 1000D harga RM1600). Yang bezakan yang capub dan yang betul-betul minat adalah progression dalam skill. Dan ketetapan hati bila trend tu dah tiada dan DSLR berhabuk atas almari.

    Tapi tak rasa pelik orang yang justifikasikan pembelian DLSR dengan cari job?

     
    azaHmaeL On April 30, 2009 at 8:14 PM

    Reply:

    aw3rz: aku hanya menggangguk dan terus menggangguk ekekke. yang penting aku nak jadik mahir.

    I don’t know if u notice that our FPSK is not only stands for Fakulti Paling Suka Kenduri but it also a short-form of Fakulti Paling Suka Kamera. No wonder la hahahaha

    ps: err kalaw dah berabuk better bagi kat aku, meh aku tolong gadaikan tp duit masuk akaun aku la yee hahaha :p

    pss: abg~ cepat aja lagii. ok ok aku buat research dulu hahaha

     
    Hisham Mahir On April 30, 2009 at 8:22 PM

    azah.

    I just bought a d40.. ohoh.. start with the basic dulu.. tak expert cam awak lagi.. hohoho

    Sgt lawa gamba2 anda.. eh bukan anda, gamba2 yang anda ambil.. hehe

     
    aw3rz On April 30, 2009 at 8:51 PM

    azah- tak terfikir pulak. dah bape ketul kamera dah ade kat fakulti kite?haha. anyway, it won't catch dust for the time being. haha

    hishammahir - *cough*

     
    azaHmaeL On April 30, 2009 at 9:20 PM

    Replies:

    hishammahir: tak lagi. saya masih diperingkat bawah hehe bagus2, kene gilap2 :p

    aw3rz: tak terfikir pulak nak kira. but i guess around 10+ kot hahaha

     
    aw3rz On May 1, 2009 at 1:25 AM

    10? Wohoho. It is indeed a trend. Haha.

     
    azaHmaeL On May 1, 2009 at 1:55 PM

    Reply:

    aw3rz: no further comment. cewahh mcm celebriti pulak ekekek

     
    Artdeep On May 1, 2009 at 8:51 PM

    banyak pro pakai 350D kot..huhuhu..one of the best entrylevel camera..

     
    azaHmaeL On May 1, 2009 at 9:30 PM

    Reply:

    Artdeep: haah betul. heard that before. yeah 350D is the best entrylevel camera :D

     
    aw3rz On May 1, 2009 at 10:37 PM

    a ah. pernah tgk rarindra punye exif file mase die wat talk kat klipf tahun lepas. die pakai 350d gak. sempoi. tapi d40 pun ok pe. hehe.

     
    azaHmaeL On May 2, 2009 at 12:12 PM

    Reply:

    aw3rz: d40= entrylevel camera for nikon ;). yang penting kene blaja betul2 huahaha walk hard~~

     
    n a r d indie winkie On May 2, 2009 at 12:28 PM

    i love dslr. hope to have one. really. coz saya juga mcm kamu. love photography. huuu~

    hye azah. saya link kamu ye. love your blog. :-)

     
    azaHmaeL On May 2, 2009 at 1:05 PM

    Reply:

    n a r d indie winkie: loveeee them!~ yeahh heheh saya dah link kan kamu juga :D

     
    Syafiq Azuan On May 2, 2009 at 1:50 PM

    Oh, tabahkan hati ku dari teracun dengan D90 ini.. Amin...

    (Psst.. Cantik gambar? Haha)

     
    azaHmaeL On May 2, 2009 at 4:04 PM

    Reply:

    Syafik: aku tak memulakan sesi meracun muahaha :p

    ps: mungkin aku pakai sheildtox aje kot kukuku

     
    aw3rz On May 2, 2009 at 5:06 PM

    wah.keje meracun je korang ni.isk2.hehe

     
    Artdeep On May 2, 2009 at 9:31 PM

    hahah..d90...geram juga...tapi pki je la pe yg ade..yg penting.."jom fight gambar la..."hahahha...(lawa pulak gambar ak..???ahak..)

     
    azaHmaeL On May 2, 2009 at 10:32 PM

    Replies:

    aw3rz: hahah ni la keje part-time sementara masuk sem baru :p

    Artdeep: jangan geram2 seday 'jane' nanti hahahah jom jom kite tengok2 collection~ :p

     
    aw3rz On May 3, 2009 at 2:30 AM

    wah.bape orang la yang mati ko racunkan nih.isk2.
    so, sb900 bile pulak? haha

     
    azaHmaeL On May 3, 2009 at 11:03 AM

    reply:

    aw3rz: semakin hari aku duduk di dunia ini, semakin kering 'air2' di dalam akaun, semakin jauh sb900 aku hahahah

     
    Sop On May 4, 2009 at 12:14 AM

    cis, aku sorg je yg xde dslr lg.

     
    azaHmaeL On May 4, 2009 at 6:31 PM

    Reply:

    Sop: huhuh sop, tup tup je kaw dah ade nanti ;)

     
    Omar On May 5, 2009 at 12:29 AM

    kamera DSLR utk bergaya dan menambahkan otot di tangan.. wahaha.. =P byk beza P&S ngan DSLR.. lagipun byk leh explore gune DSLR..

    d40 pun ape kurangnya.. body tak penting sgt, y penting, skill ngan lens ye tak.. tapi kalo dah upgrade body, body lame ditinggalkan jugak.. sian die.. (-_-")

     
    azaHmaeL On May 5, 2009 at 11:38 PM

    Reply:

    Omar: banyak beza dalam penggunaan DSLR. Dalam kelas tu aku belaja, the main reason gune DSLR, is we are able to control light. creativity dengan skill. yeahh

     
    Unknown On May 14, 2009 at 3:04 PM

    Assalamualaikum
    Emm
    Ak ni kalo puji org tu jrg betul2 laa tp yg nie betul laa mmg ak ske tgok beberape gmbo yg ko amik.. Nk blajo boleh??

     
    azaHmaeL On May 16, 2009 at 12:50 PM

    Reply:

    Dd4: hahah tu la yg membuatkan aku pelik pelikan :p boleh boleh :D

     

Post a Comment

Silalah conteng lagi!!! (^_^)v