Back to home page

Padd Solutions

Converted by Falcon Hive

بسم الله الرحمن الرحيم


Aku: Asal kompo macam tak menarik aje?

Faiz: Poor backlight

Aku: Oh ye ke. Ala.. :(


Nota Kaki:
Teruskan mengumpul dan mengaplikasikan ilmu-ilmu

++++++++++++++++++

Faiz: Okey sekarang kita belajar pasal Metering. Kaw tahu metering tu apa?

Aku: Errr secara superficial aje kot

Faiz: Guna DSLR tp metering pun tak tahu (wuu garang nya. Nasib baik tak kene ban huhuhu) Kaw tahu apa beza cameraman dengan photog?

Aku: Eeerr. Entah (sambil berfikir)

Faiz: Cameraman adalah orang yang menggunakan kamera je tapi tak tahu basic kamera tapi photog adalah orang yang tahu apa isi photography bla bla (sorry tak ingat ape yang die cakap. adeyy)

++++++ nyot nyet nyot nyet+++++

Aku: Ape beza AF-S dengan gamba orang lari kat mode dial tu?

Faiz: Kalaw kaw guna mode tu, lebih baik kaw pakai compact camera aje. Bazir duit beli DSLR yang mahal-mahal ni.

Aku: Ouch

Previously: Metering
Next: Menu mode

Nota kaki:
Aku amatur.

Seterusnya..Hari lain sahaja..

(10) Comments

  1. aw3rz On April 25, 2009 at 5:03 PM

    uiks. besnye ade orang boleh ajar. nak belajar sekali boleh?

     
    Sop On April 25, 2009 at 5:45 PM

    metering.. bukan matering.

     
    aw3rz On April 25, 2009 at 7:13 PM

    i believe that azah is trying to say matering after all; the skill of seeing the light, mate-ring.




    hehe

     
    azaHmaeL On April 25, 2009 at 7:46 PM

    Reply:

    Both: mate aku pon dah ber-ring hahaha yosh! typo error kukuku

     
    Unknown On April 26, 2009 at 12:48 AM

    tau ukuran jarak je la pun, meter, kilometer,...

     
    Syafiq Azuan On April 26, 2009 at 3:03 AM

    Takpe, pelan2. Wa i ma kena marah dengan encik Faiz sekalipun. Haha. :D

     
    Razali On April 28, 2009 at 7:58 AM

    Oh, aku masih camera man.. Belum fahami setiap detail setting kamera.

     
    azaHmaeL On April 28, 2009 at 8:21 PM

    Replies:

    mhuno: ekeke itu mahir sket dah :p

    Syafik: walk hard :P pelan2 aku kayuh hahah :D

    Razali: Adeyy kalaw encik Razali kate die masih camera man kalaw gitu saya bawah lagi la dr camera man. huhuh process mengecilkan diri treett :p

     
    nadiah On May 4, 2009 at 12:40 PM

    Eh, trip to Egypt ko xde post lg ke?

     
    Omar On May 5, 2009 at 12:11 AM

    pakai mode pun ok wut.. caner nak amek gambar kalo tgh driving? better pakai auto je, satu takut gambar nak amek tak menjadi n then merbahaya kalo nak setting2, lagi satu, takut terlepas.. kalo tak, bantai letak ISO tinggi je senang nak tinggikan shutter speed.. =P

    p/s: tersalah tempat letak komen nih la.. huhu.. sori2.. bukan reti sgt pasal IT aku nih..

     

Post a Comment

Silalah conteng lagi!!! (^_^)v